Kategori: Eventyr

Trondheimbesøk

Publisert 12.11.2015

Jeg var i Trondheim i helga! Værgudene var på vår side og vi hadde sol hele helga, vi så Nidarosdomen og Bakklandet, bybroa og Berg studentby. Jeg fikk testet kollektivlivet og være tre dager med to av mine beste venninner. Herlig!

Favorite view

Publisert 02.08.2015

Den korte "lang"helga på Vestlandet ble finere enn jeg kunne håpet på. Jeg har fått gjort så mye fint på kort tid! Mamma kom og hentet meg rett etter jobb torsdag 23.7, og så kjørte vi oppover mot Molde. Vi kom frem på kvelden, og på fredagen rakk jeg blant annet en tur opp til Troldmyrsætra med mamma og bestemoren min. Det er ganske bratt opp, så jeg er superstolt av bestemor som kom seg opp i år også. Ikke dårlig gjort av ei dame på 79!

På lørdagen feiret jeg 70-års lag i Molde med familien, noe som var hovedgrunnen til at jeg reiste opp. Vi hadde superfin utsikt utover fjorden mens sola gikk ned. Se så fint!!;

Etter 70-års laget ble jeg med onkelen min, tanta mi og de to kusinene mine ut til hytta deres rett utenfor Molde, hvor vi hadde en koselig avslutning på kvelden med kortspill før vi la oss. Søndag morgen kjørte onkelen min meg til flyplassen, og to timer etter at flyet landet var jeg på jobb. Dagene går fort som dere kanskje skjønner!

Good vibes only

Publisert 27.07.2015

16-18.07.2015

Til tross for verdens minste telt (se øverste bildet), og litt mer regn enn hva jeg opprinnelig hadde ønska meg, sitter jeg igjen med et smil om munnen etter et par dager i Tønsberg. Jeg var frivillig (i baren) på Slottsfjell i år, så natt til lørdag og søndag brukte jeg på å åpne drikkevarer og betjene kunder. Overraskende morsomt, og definitivt noe jeg kunne gjort igjen!

Jeg jobbet ikke hverken torsdag eller fredag, så jeg fikk blant annet sett Bastille. De leverte en superfin og stemningsfull konsert! På fredagen spilte Charlie XCX, som slo til med et skikkelig sceneshow, så jeg og Frida ble bare stående og se på hverandre og le. Under Ellie Goulding stod jeg i baren, men takket være den snille barsjefen fikk jeg løpe en rask tur bort til scenen og se en sang.  Ble bare stående å smile, publikumsområdet kokte og stemningen var til å ta og føle på.

Håper jeg kommer meg opp til Slottsfjell neste år også!

Sunny hike

Publisert 01.07.2015

I helga sendte jeg en melding til Helene om at nå måtte vi finne på noe snart, og i dag tidlig losset vi hund og sekker inn i bilen og kjørte til Hurdal. Litt utpå ettermiddagen stod vi på toppen av Fjellsjøkampen i strålende sol og så på utsikten. Det var litt i overkant varmt å gå i dag, og litt vel mange flyvemaur, men bortsett fra det kan man ikke klage på livet når sola skinner og man tilbringer dagen ute i skogen med ei god venninne! Dette blir forhåpentligvis ikke den siste toppturen i sommer ☀

Hvordan er været hos dere? Like fint som det er hos oss?